نوشته شده توسط : امین

 

لیپوماتیک با یک کانول ای که به طور خودکار 360 درجه چرخش می کند،کار می کند.
این حرکت چرخشی اجازه می دهد تا چربی به طور خودکار تحریک شود.
این روش بسیار امن و در عین حال مؤثر است و اگر در طول عمل جراحی، اقدامات ایمنی لازم انجام شود، خطرات کمی دارد.
روش کار این دستگاه؛ جراحان را قادر می سازد با دقت در فرایند تخلیه چربی تمرکز کنند.
در لیپوماتیک، جراح برش را در ناحیه مورد نظر ایجاد می کند، سپس تونل هایی ایجاد می کند تا دستگاه کانولا بتواند به مقادیر چربی دسترسی پیدا کند. در حین این روش درد وجود ندارد . طی ارتعاشات سلول های چربی شکسته می شود و از بدن خارج می شود.

ترکیب ليپوماتيك،ليپوليز،اولترازد همراه با جراحى ابدومينوپلاستى

در افرادی که چاقی موضعی در بالای شکم و پهلوها دارند و هم قسمت پایین شکمشان افتاده است با ترکیب دو روش بالا میتوان به نتایج مطلوبی دست یافت.در این روش ابتدا چربی های موضعی اضافی نواحی گفته شده خارج میشود و تمام پوست اضافه و آویزان قسمت زیر شکم برداشته میشود . در نهایت پس از ترمیم جدار شل شده شکم و دوختن ناف به محل جدیدش لبه بالایی برش به برش تحتانی وصل و دوخته میشود. اکثر افراد مراجعه کننده در این گروه قرار می گیرند. همچنین اکثر افراد دچار چاقی و افتادگی ناحیه پوبیس (قسمتی از بدن زیر شکم وبالای ناحیه تناسلی) هستند که در این عمل کاملا اصلاح میشود.
محل انجام جراحی و روش بیهوشی
این عمل با بیهوشی عمومى انجام شده و نیاز به 24 ساعت بستری دارد ولی اگر حال عمومی فرد خوب باشد میتواند زودتر ترخیص شود طول عمل 4-2 است .
مراحل پس از جراحی
پس از جراحی بیمار شکم بند یا گن مخصوصی راطبق صلاحدید جراح به مدت چند هفته تا چند ماه میپوشد.
پس از عمل وجود کمی درد کبودی وتورم عادی میباشد.روی زخمها پانسمان مخصوص زده میشود که بهتر است 3-5 روز آب به آن زده نشود و پس از این مدت دوش گرفتن اشکالی ندارد ولی تا ده روز بهتر است زخم پانسمان شود.
تمام بخیه ها جذبی هستند و نیازی به برداشتن ندارند. کافییست فرد تا یک هفته در منزل استراحت نماید و بایستی حرکات چرخشی کمر را محدود کند.وبه علت احساس کشیدگی در محل بخیه ها بهتر است مدتی با حالت کمی خمیده به جلو راه برود . و در حالت خوابیده هم بالشی زیر زانو هایش قرار دهد .در دو ماه اول پیاده روی آرام مانعی ندارد ولی انجام حرکات ورزشی کامل و شکم اگر عمل ابدومینو پلاستی کرده اید تنها پس از شش ماه امکان دارد.
عوارض زودرس مثل عفونت و خونریزی بسیار نادر است . بیشترین عارضه که بیمار را نگران میکند ایجاد اسکار بد شکل در محل برش جراحی است که اگر دستورات پزشک رعایت شود به حداقل ممکن میرسد.
یکی از شایعترین عوارض ورم است که گاهی دو-سه ماه وقت لازم است تا برطرف شود.
نتیحه این عمل ایجاد شکم صافتر خوش فرمتر با باقی گذاشتن حداقل چروک و ترک میباشد. برای نهایی شدن فرم شکم گاهی تا چند ماه بایستی صبر کرد .



:: موضوعات مرتبط: لیپوماتیک , لیپوماتیک کاهش سینه , شکم آبجو چیست؟ , مراقبت های قبل از لیپوماتیک , اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبائی شکم , لاغری و پیکر تراشی , پوست و زیبائی , بوتاکس , پاکسازی و لایه برداری پوست , جوان سازی , درمان کک لک مک و جای جوش , کاشت ریش , لیپوساکشن مردان , لیپوساکشن اندام ها , لیپوساکش ساق پا , ,
:: برچسب‌ها: هزینه عمل تامی تاک , هزینه جراحی ابدومینوپلاستی , مطب دکتر لعل خوشاب , لیپو مینی لیفت , تصاویر جراحی شکم , عوارض مینی ابدومینوپلاستی , جراحي ابدومينوپلاستي , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین



روش های درمان کم خونی
همانطور که می دانید انواع گوشت قرمز ، جگر ، قلوه ، ماهی ، زرده ی تخم مرغ منابع غنی آهن هستند. اما غیر از اینها ، میوه ها و سبزیجات دیگری هم وجود دارند که در درمان کم خونی مفیدند. در ادامه این مقاله از هفت گنج شما را با این خوراکی ها آشنا میکنیم:
۱- عسل

عسل یکی از غنی ترین مواد غذایی است که می تواند در پیشگیری و همچنین درمان کم خونی نقش کلیدی داشته باشد  ۱۰۰ گرم عسل حاوی ۶ میلی گرم آهن است که در مقایسه با جگر گوسفند که فقط حاوی ۱ میلی گرم آهن است مقدار قابل توجهی انرژی و همچنین مواد حیاتی را در خود دارد که همچنین ضعف عمومی را نیز از بین می برد
۲- افسنتین

افسنتین، گیاهی است شفابخش که هم به طور وحشی می روید و هم آن را کشت می کنند و براحتی می توانید آن را از عطاری ها تهیه کنید.  ۵ تا ۶ گرم از برگ این گیاه را در یک لیتر آب جوش بریزید و چند دقیقه آن را بجوشانید و بعد بگذارید خنک شود.

آن را صاف کرده و با کمی عسل شیرین کرده و قبل از ناهار و شام یک فنجان از آن را میل کنید. این جوشانده برای درمان کم خونی و لاغری بسیار موثر است. انگور به علت داشتن آهن، منگنز و منیزیم برای درمان کم خونی بسیار موثر است؛ البته انگور شیرین با پوست نازک.
۳- شربت بارهنگ

نوشیدن روزانه ۳ تا ۵ فنجان شربت بارهنگ کم خونی را از بین می برد.
۴- تره

۲۰ گرم از آب تره را با عسل مخلوط کرده و روزانه ۲ تا ۳ فنجان از آن را میل کنید که درمان کامل و خوبی برای کم خونی است.
۵- جوی پوست کنده

۲۰ گرم جو پوست کنده را در یک لیتر آب سرد بریزید و بجوشانید و آب اول آن را دور ریخته و دوباره یک لیتر آب روی آن بریزید و یک ربع بجوشانید و صاف کنید و پس از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.
۶- فندق

کسانی که دچار کم خونی هستند یک روز در میان بعد از وعده غذایی پنج، شش عدد فندق خام بخورند.
۷- کلم

برگ های کلم سبز و قرمز خام را به صورت سالاد قبل از هر وعده غذایی میل کنید. برگ های کلم دارای کلسیم و گوگرد فراوان بوده و بسیار برای کم خونی مفید است.
۸- برگ و پوست گردو

جوشانده برگ یا پوست گردو بهترین دارو برای کم خونی است.
۹- چغندر قرمز

چغندر قرمز برای کم خونی ناشی از کمبود آهن بسیار مفید است. چغندر سرشار آهن همراه با فیبر، کلسیم، پتاسیم، سولفور و ویتامین است.  چغندر قرمز علاوه بر مغذی بودن، به تمیز شدن بدن نیز کمک می کند و اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم می‏کند. به این منظور یک چغندر متوسط، سه عدد هویج، و نصف یک سیب زمینی شیرین را در آبمیوه گیری بریزید. و این آبمیوه را روزی یکبار بنوشید. همچنین می توانید چغندر قرمز را بصورت پخته یا در سالاد استفاده کنید. بهتر است چغندر را با پوست میل کنید تا مواد غذایی بیشتری به بدنتان برسد.
۱۰-ملاس نیشکر یا چغندر

ملاس به عنوان یک ماده مغذی، به ویژه برای کسانی که کم خون هستند درنظرگرفته می شود. ملاس منبع آهن، ویتامین ب و دیگر مواد معدنی ضروری است که به افزایش سلول های قرمز خون کمک می کند. یک قاشق غذاخوری ملاس تقریباً ۱۵ درصد نیاز روزانه را به آهن برطرف می کند. به این منظور، یک قاشق ملاس را با یک فنجان آب گرم یا شیر مخلوط کنید و دو بار در روز بنوشید. این نوشیدنی برای زنان باردار بسیار مفید است.
۱۱-کنجد

کنجد سرشار از آهن است و به همین دلیل درمان بسیار خوبی برای کم خونی است. یک چهارم فنجان کنجد تقریبا ۳۰ درصد نیاز روزانه به آهن را برطرف می کند.

دو قاشق کنجد سیاه را به مدت دو تا سه ساعت در آب بخیسانید. سپس آن را آسیاب کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. از این مخلوط روزی دوبار میل کنید. یا یک قاشق کنجد سیاه را به مدت دوساعت در آب گرم بخیسانید، سپس آن را آسیاب کرده و با شیر مخلوط کنید، مقداری عسل به آن بیافزایید و میل کنید.
۱۲- مویز

مویز سرشار از آهن و ویتامین C و برای درمان کم خونی بسیار مفید است، ویتامین C توانایی بدن برای جذب آهن را افزایش می دهد و در نتیجه سلول های قرمز و هموگلوبین افزایش می یابند. به این منظور ۱۰ تا ۱۲ عدد مویز را به مدت یک شب در آب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه مویزها را میل کنید. این درمان را به مدت چندهفته ادامه دهید.
۱۳- شنبلیله

شنبلیله سرشار از آهن است که به حفظ آهن در بدن کمک می کند. برگ و تخم شنبلیله برای درمان کم خونی مفید است. به این منظور یک فنجان برنج را با دو قاشق چایخوری تخم شنبلیه بپزید. مقداری نمک به آن بیافزایید و یک بار در روز و حداقل به مدت دو تا سه هفته میل کنید. همچنین می توانید برگ شنبلیله را در غذاهایتان ، به ویژه در سوپ و سالاداستفاده کنید.
۱۴-خرما

خرما سرشار آهن و ویتامین C است که برای جذب آهن در بدن لازم است. به این منظور دو عدد خرما را در یک فنجان شیر به مدت یک شب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه خرما و شیر را میل کنید. همچنین می توانید مقداری خرمای خشک را هر روز صبح پیش از صبحانه میل کنید و پس از آن یک فنجان شیر گرم بخورید.
۱۵-موز

سرشار از آهن است و تولید هموگلوبین و بسیاری از آنزیم های ضروری برای تولید سلول های قرمز خون را تقویت می کند. همچنین منبع غنی منیزیوم است که به ساخت هموگلوبین کمک می کند. به این منظور یک موز رسیده را همراه با یک قاشق چایخوری عسل دوبار در روز بخورید.
۱۶-اسفناج

همانطور که می دانید اسفناج سرشار از آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 است. که به ترمیم بدن و رفع کم خونی کمک می کند. نصف فنجان اسفناج حدود ۳۵ درصد نیاز روزانه بدن به آهن و ۳۳ درصد نیاز به اسید فولیک را برطرف می کند. به این منظور می توانید دوبار در روز از سوپ اسفناج استفاده کنید. یا دو قاشق چایخوری عسل را در یک لیوان آب اسفناج حل کنید و روزی یک بار میل نمایید. این درمان را به مدت یک ماه ادامه دهید.
۱۷- انار

سرشار از آهن و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیوم است. همچنین حاوی ویتامین C است که در جذب آهن کمک می کند. به این منظور یک فنجان آب انار را با یک چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین و دو قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید و با صبحانه میل کنید. همچنین می توانید یک قاشق پودر دانه ی انار خشک شده را به یک فنجان شیر گرم بیافزایید و دوبار در روز میل کنید. یا هر روز پیش از صبحانه یک انار میل کنید.

 
۱۸- خشکبار

پسته ، فندق ، بادام هندی ، بادام زمینی ، بادام درختی ، برگه هلو ، برگه زردآلو

 
۱۹-جوانه ها

جوانه ی گندم ، جوانه جو و از همه مهمتر جوانه تخم یونجه(شبدر) ، جوانه عدس و جوانه ماش

 
۲۰- شیر بادام

مغز بادام درختی ۲۵ گرم آب ولرم دو لیوان عسل ۳ قاشق غذاخوری داخل مخلوط کن ریخته پس از خرد شدن مغز بادام مخلوط به رنگ شیر در آمده قبل از صبحانه میل نمایید

 
۲۱- زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ ۲ عدد عسل دو قاشق چایخوری لیموترش تازه جند قطره همه را داخل ظرف ریخته با مخلوط کن دستی بزنید تا مخلوط به صورت یک دست و سفید در آید قبل و یا همراه با صبحانه میل کنید

 
۲۲- آب کاهو

مقداری کاهو را با چوب وسط داخل آب میوه گیری آب بگیرید مقداری عسل اضافه کرده میل کنید

 

 
۲۳-معجون گل قند

یکی از بهترین روش های درمان کم خونی استفاده از معجون گل قند است . لازم است برای مصرف برای بزرگسالان: ۱تا۲ قاشق مربا خوری، ۳ بار در روز، نیم ساعت بعد از غذا

    کودکان بالای دو سال: ۱ قاشق چای خوری، ۳ بار در روز، نیم ساعت بعد از غذا

۲۴-گزنه

۲۰ تا ۳۰ گرم از برگ های خشک گزنه را در نیم لیتر آب سرد بریزید و ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید و سپس ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد، بعد آن را صاف کنید و روزی ۳، ۴ بار و هر بار یک فنجان از آن را بنوشید که برای کم خونی بسیار موثر است.
۲۵- ریشه ریواس

حدود ۵ گرم از ریشه خشک ریواس را به صورت پودر درآورید و داخل یک لیوان آب ولرم حل کرده و با عسل شیرین کنید و خوب هم بزنید و هر روز قبل از غذا یک فنجان از آن را بنوشید.
۲۶- پسته

کسانی که کم خون هستند می توانند روزانه ۱۰ دانه پسته با یک قاشق شربت زرشک ده صبح میل کنند.

 
۲۷- گیلاس و آلبالو

گیلاس و آلبالو غلظتخون را کم می کنند و برای رفع مشکل کم خونی توصیه می شود

 
۲۸-  سایر میوه ها

هلو ، زرد آلو ، شاه توت ،آلو سیاه ،  ،انبه ، سیب ، آناناس ، بادام درختی تازه  ، ریواس ، پرتقال ، طالبی ، گلابی ، خربزه ، لیموترش ، توت فرنگی ، گریپ فروت

 
نکاتی برای پیشگیری از کم خونی

    میوه ها و سبزی های تازه بیشتر بخورید.
    همراه با غذا چای، قهوه یا کوکا نخورید.
    بطور منظم ورزش و بدنسازی کنید تا حجم عضلانی تان افزایش یابد و خستگی تان از بین برود.
    در ظروف چدنی غذا بپزید.
    در صورت امکان دو بار در هفته دوش آب سرد بگیرید تا جریان خونتان بهبود یابد.
    هر روز صبح زود به مدت ۱۰ دقیقه آفتاب بگیرید.

هشدار مهم

    اگر دچار کم خونی نیستید هرگز مبادرت به مصرف مقادیر زیاد آهن نکنید زیرا تولید مسمومیت می کند.



:: موضوعات مرتبط: افتادگی پوست بعد از لیپوماتیک , لیپوماتیک کاهش سینه , لاغری و پیکر تراشی , پاکسازی و لایه برداری پوست , کاشت مو , ,
:: برچسب‌ها: کم خونی , طب سنتی , گیاهان دارویی , عسل , پیشگیری , بارهنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

فشار خون را قاتل خاموش می گویند، چرا که اکثرا هیچ علامتی ندارد، فشار خون یکی از بارزترین بیماریهای کشنده بوده که در ظاهر بی خطر است وتا زمانی که اندازه گیری
نشود اطلاعی از بالا بودن آن نبوده تا اینکه صدمات جبران ناپذیری بزند . در طول روز و عمر هر فرد میزان فشار خون متغیر است بطوریکه در زمان فعالیت ، فشار خون افزایش می یابد و درهنگام استراحت افت می کند. اما در افراد بیمار حتی در زمان استراحت نیز فشار خون از حد طبیعی بالاتر و یا پایین تر است.
 
 
نشانه های اطمینان از سلامت بیمار
 
یکی از نشانه های اطمینان از سلامت بیماران اندازه گیری فشار خون است؛ فشار خون طبیعی هر انسانی باید 80/ 120 باشد یا به عبارت مصطلح در جامعه فشار بزرگ یا سیستولی 120 میلی متر جیوه و فشار کوچک یا دیاستولی 80 میلی متر جیوه. البته فشار خون همه افراد دقیقا ارقام گفته شده نبوده و ممکن است کمی این طرف یا آن طرف تر باشد. اندکی کمتر یا بیشتر بودن همیشه به معنای بیماری نیست و جزئی از فیزیولوژی بدن فرد محسوب می شود، اما در علم پزشکی میزانی برای پرفشاری خون وکم فشاری خون تعیین کرده اند.
 
پرفشاری خون امروزه یکی از بیماری های مزمن غیرواگیر است که خطر مرگ ومیر زودرس را بالا می برد. افزایش فشار خون باعث افزایش مقاومت در برابر جریان خون می شود و این مقاومت خطر ایست قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلب و بیماری های مزمن کلیه را بیشتر می کند.
ابتلا به فشار خون پایین گاهی به دنبال ایجاد برخی از نارسایی ها در قسمت های مختلف بدن اتفاق می افتد؛ بنابراین اگر فشار تان پایین است به پزشک مراجعه کنید، نشانه های پایین بودند فشار خون عبارتند از:سرگیجه، تاری دید، عدم تعادل، احساس سبکی سر، تپش قلب در هنگام بلند شدن از زمین، تعریق و پوست سرد.
 
 
پرفشاری خون یعنی چه؟
اگر به طور مزمن، فشار سیستولی فردی بزرگسال بیشتر از 140 میلی متر و فشار خون سیستولی بیشتر از 90 میلی متر جیوه باشد به آن فشار خون بالا اطلاق می شود. پرفشاری خون به دو گروه طبقه بندی می شود؛ پرفشاری اولیه و پرفشاری ثانویه.
 
پرفشاری اولیه:این نوع فشار خون بالا در میان مردم بسیار شایع است و تقریبا 90 درصد بیماران به این نوع فشار خون مبتلا هستند. افراد مبتلا معمولا در سنین بالا قرار دارند. تاکنون دلیل کاملا مشخصی برای ایجاد این بیماری شناخته نشده است؛ ولی محققان می گویند سابقه بیماری در خانواده، عوامل محیطی، سبک بد زندگی، افزایش وزن، خوردن غذاهای پرنمک طی سالیان دراز، مصرف سیگار و الکل احتمال ابتلا به پرفشاری خون را بالا می برد.
 
پرفشاری ثانویه: این نوع بالارفتن فشار خون ربطی به سن و... ندارد؛ بلکه نشانه وجود بیماری دیگری در بدن است. نارسایی کلیه، کم کاری تیروئید، بیماری های غدد، بیماری های قلبی ـ ریوی، بعضی از داروها و... باعث پرفشاری ثانویه می شود.
 
زنان باردار در معرض پرفشاری خون
پرفشاری خون را در زنان باردار نیز مشاهده می کنیم. فشار خون بالا در دوران بارداری پره اکلامپسی یا همان مسمومیت حاملگی نام دارد و معمولا از نیمه دوم بارداری به بعد شروع می شود. البته در بیماری پره اکلامپسی مادران باردار غیر از فشار خون بالا دفع پروتئین از ادرار هم دارند. پره اکلامپسی بیماری خطرناکی است و اگر درمان نشود باعث مرگ مادر و جنین خواهد شد. از علامت های شایع آن ادم (تجمع مایع در بافت و تورم اندام) در اندام ها، بخصوص اندام تحتانی، سردرد، تاری دید و در مواقع شدید تشنج و اختلال هوشیاری و نهایتا مرگ است.
 
فشار خون پایین
بعضی از افراد که همیشه دچار کاهش فشار خون هستند کسل بوده و هرازگاهی هم از حال می روند و باید آنها را به بیمارستان رساند تا با تزریق سرم و... بهبودی شان حاصل شود. برای فشار خون پایین در این افراد شاید دلیل خاصی نتوان پیدا کرد، اما فشار خون پایین یعنی وقتی فشار خون سیستولی کمتر از 90 میلی متر جیوه باشد؛ ولی وقتی به کمتر از 80 میلی متر جیوه می رسد حتما با عوارضی همراه می شود. افرادی که فشار خون پایین دارند معمولا خانم های جوان و بسیار لاغر هستند که بدنشان به این وضع عادت دارد، ولی ممکن است در اثر شرایطی خاص افت فشار بیشتر از قبل و علامت دار شود.
 
فشار خون پایین علامت دار است. علائم شامل بی حالی شدید توام با ضعف، سرگیجه، سیاهی رفتن چشم، و گاهی هم اختلال در سطح هوشیاری و در مرحله آخر عارضه ای به نام سنکوب است. البته کاهش فشار خون ممکن است ناشی از خونریزی خیلی زیاد باشد، مثل فردی که در اثر تصادف دچار خونریزی داخلی شده یا گلوله خورده یا دچار اختلال انعقادی است.
 
خونریزی از این نوع بسیار خطرناک است و سریع باعث کاهش حجم خون، افت فشار خون و حتی مرگ می شود. بعضی از بیماری ها مانند اسهال و استفراغ نیز باعث کاهش آب بدن، کاهش حجم خون و کاهش فشار خون می شوند به همین دلیل همیشه توصیه می شود آب بدن بیمار به سرعت جایگزین شود و بیماران مبتلا به اسهال و استفراغ مصرف مایعات را بالا ببرند. البته بعضی از بیماری های قلبی ـ عروقی یا ریوی هم باعث افت فشار خون می شوند.
 
راه هایی برای کاهش فشار خون
برای این که پرفشاری خون در بیمار قطعی شود باید معاینه کامل از بیمار به عمل آورند، آزمایش خون بگیرند و بعد از قطعی شدن بیماری، فشار خون باید با تجویز دارو کنترل شود. اگر فشار خون بیمار 180/ 110 میلی متر جیوه باشد پرفشاری خون شدید محسوب می شود و وضعیت بیمار را بحرانی می دانند. این افراد ممکن است علامتی نداشته باشند یا با سردرد و سرگیجه به پزشک مراجعه کنند. گاهی لازم است چنین بیمارانی در بیمارستان بستری شوند.
 
راه های افزایش فشارخون
نقش تغییر سبک زندگی در کاهش فشار خون
 
 
سبک زندگی باید تغییر کند
همه افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند علاوه بر مصرف دارو باید سبک زندگی خود را تغییر دهند. یعنی اگر دچار افزایش وزن هستند وزن خود را کاهش دهند، کمتر نمک مصرف کنند و سبزیجات تازه و میوه را در غذای روزانه خود بگنجانند، ورزش کنند (روزی 30 دقیقه پیاده روی توصیه می شود، البته انجام هر ورزشی برای افراد مبتلا به پرفشاری خون باید با نظر پزشک معالج باشد)، مصرف سیگار و الکل را محدود کنند.
 
 
راه هایی برای افزایش فشار خون
وقتی افت فشار خون عامل مشخصی دارد، باید درمان با توجه به مشکل بیمار صورت بگیرد. ولی وقتی دلیل خاصی برای آن پیدا نمی کنیم باید کاری کرد که فشار خون بیمار کمی افزایش یابد؛ مثلا مصرف مواد نمکی را بالا برد. بیماران لاغر و کم وزن هم باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند تا با تغذیه درست افزایش وزن پیدا کنند. رژیم غذایی این افراد باید طبیعی باشد و در آن از غذاهای مفید مانند سبزیجات و میوه های تازه و غلات استفاده شود.
 
بیماران باید آب بیشتری بنوشند. بهتر است مصرف آب در این بیماران حداقل یک لیتر در روز باشد. میوه های حاوی ویتامین ث مانند گریپ فروت، پرتقال، لیمو، سبزیجات سبزبرگ و روغن های گیاهی و دانه های روغنی برای این افراد مفید است. ورزش هم نباید فراموش شود.



:: موضوعات مرتبط: اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبائی شکم , لاغری و پیکر تراشی , پاکسازی و لایه برداری پوست , ,
:: برچسب‌ها: فشار خون , قاتل خاموش , بیمار , سیستولی , دیاستولی , سبک زندگی ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

انعقاد خون حالت بالونی می باشد که در رگ ها خونی ایجاد می شود و میتواند در مغز،قلب یا شکم شما ظاهر شود ، اختلالی که بعد از رشد بیش از حد می تواند باعث خونریزی داخلی شود. برای جلوگیری از آن توصیه می شود مطالب ذیل را بخوانید و ما به شما مطالبی را ارائه خواهیم داد که می تواند بسیار موثر باشد.انعقاد خون چرا و چگونه ایجاد می شود؟برای جواب دادن به این سوال می توان گفت که عوامل متعددی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند. با وب سایت ایران ناز همراه باشید رایج ترین علایم انعقاد خون عبارتند از:

فشارخون بالا
کلسترول بالا
مشکلات بارداری

 

مهم این است که به خاطر داشته باشید که انعقاد خون می تواند در پی برخی مسائل ایجاد شود.بنابراین، هرچیزی که بتواند در خون و رگ های خونی تاثیر بگذارد می تواند باعث ایجاد انعقاد خون شود. هنگامی که به این مشکل مبتلا می شوید ، درمان آن کمی سخت می باشد و این منطقی خواهد بود که قبل از بروز آن ، از آن جلوگیری کنید تا رشد و پیشرفت نکند.

 

نکات مهم برای جلوگیری از انعقاد خون

 

1-رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات داشته باشید
شما باید روزانه مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید چرا که بسیار مغذی هستند و می تواند برای سلامت قلب شما بسیار تاثیر گذار باشد.خوردن غذاهای غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدن ها بسیار مهم می باشد و در کاهش التهاب در دیواره شریانی بسیار کمک خواهد کرد و با مصرف این مواد غذایی ، به طور مستقیم از از انعقاد خون جلوگیری می کنید

 

به عنوان توصیه کلی می توان گفت که روزانه دو میوه و یا بیشتر بخورید.میوه هایی مانند تمشک ، توت فرنگی،بلوبری،انگور و این چنین میوه ها برای کاهش انعقاد خون و یا از بین بردن آن بسیار موثر هستند. و از خوردن میوه های خشک ، خودداری کنید که میتوانند برای بدن بسیار آسیب رسان باشند.

 

2-از نوشیدنی های الکلی و دخانیات استفاده نکنید
برای جلوگیری از به وجود آمدن انعقاد خون لازم است که بدانید داشتن بدن سموم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و در کل می توانند سلامتی شمارا به خطر بیندازند.هر دو موارد بالا از عادت های بد محسوب می شوند که می توانند شما را به بیماری های مزمن مبتلا سازند.و همچنین دود سیگار نیز مضر می باشد و می تواند باعث ایجاد انعقاد خون شوند. و الکل نیز می تواند باعث ضعف دیواره رگ های خونی شما شود.

 

3-اجتناب از استفاده مداوم از داروها
استفاده بیش از حد از داروهای شیمیایی ، می تواند باعث ایجاد التهاب شود و توصیه می شود از داروها بطور سرخود استفاده نکنید و در صورتی شما می توانید از داروها استفاده کنید که پزشکتان آنرا تجویز کرده باشد و باید آنها را با توجه به دستورالعمل پزشکتان ، در ساعت معینش استفاده نمایید.اگر مشکل انعقاد خون در شما ، ارثی باشد باید به پزشک خود مراجعه کنید و به این ترتیب داروهایی را برای پیش گیری از آن برای شما تجویز می کند.

 

4-ورزش را فراموش نکنید
ورزش روزانه به شما کمک خواهد کرد که سلامت قلبی و عروقی داشته باشید و در داشتن وزن ایده آل و ذهن سالم به شما کمک خواهد کرد.برای کار کردن در محل کارتان ، تا جاییکه بدنتان توان کار را دارد ، کار کنید و بیشتر از آن می تواند بسیار مضر باشد.ایران ناز  اگر شما یک فرد بسیار پرمشغله ایی هستید ، می توانید از هر فرصتی برای ورزش کردن استفاده کنید تا بدن سالمی داشته باشید.

 

حداقل زمان برای تمرین روزانه بطور میانگین ، حدود 30دقیقه می باشد و در صورت لزوم با کوچکترین تمرین شروع کنید و اگر شما برای انجام هر گونه ورزش و تمرینی وقت ندارید ، می توانید روزانه 3 بار به مدت 10 دقیقه پیاده روی کنید و با گذشت زمان می توانید به مقدار زمان تمرین و ورزش کردن بیفزایید.

 

5-برای چکاپ دوره ایی به پزشک خود مراجعه کنید
برای میان سالان چک کردن میزان قندخون ، فشارخون ، کلسترول و وزن یکی از واجبات می باشد.اگر شما از کلسترول بالا رنج می کشید و انعقاد خون درونتان رخ داده است باید از خوردن برخی غذاها جلوگیری کنید و حتی شده باید برخی از آنها را ترک کنید و دیگر مصرف نکنید مانند غذاهای سرخ شده ، کنسرو ها ، فست فودها و غذاهای چرب که بسیار مضر می باشند و در صورت لزوم به پزشک خود مراجعه کنید و به یاد داشته باشید که اگر از این بیماری رنج می برید و از آن جلوگیری نکنید

 

در بدن شما گسترش پیدا خواهد کرد و باعث آسیب های جدی در شما خواهد شد.اگر از سلامت جسمانی خود مطمئن هستید ، باید حداقل دوبار در سال به پزشک خود مراجعه کنید و این کار باعث می شود که سلامت خود را بطور منظم چک کنید.

 

6-کاهش استرس
موقعیت های روزانه اعم از استرس و مشکلات می توانند در افزایش استرس بسیار موثر باشند و مهم است که آنها را کنترل کنید تا دچار انعقاد خون نشوید.مشکلاتی مانند مسائل عاطفی ، ارتباطی مالی و از این نوع مسائل در استرس و افزایش آن دخیل هستند و می توانند فرد را دچار مشکلاتی کنند . بنابراین سعی کنید که با آرامش و منطق کارهایتان را انجام دهید و فورا سر هر موضوعی عصبی نشوید.

 

7-در مورد این مشکل سابقه خانوادگی چندان موثر نیست
انعقاد خون به مرور زمان می تواند دچار مسائل زیادی شود و مهمترین بخش این است که شما به آن اهمیت بدهید و به سادگی از کنار آن نگذرید.اگر این مشکل ارثی می باشد با پزشک خود مشورت کنید و جهت درمان آن برخی داروهارا برای شما تجویز خواهد کرد که برای جلوگیری از این بیماری بسیار موثر می باشد.



:: موضوعات مرتبط: لیپوماتیک کاهش سینه , شکم آبجو چیست؟ , اقدامات قبل و بعد از جراحی زیبائی شکم , لاغری و پیکر تراشی , پاکسازی و لایه برداری پوست , ,
:: برچسب‌ها: انعقاد , خون , قلب , خونریزی , فشارخون , کلسترل , استرس ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد